FAQ - Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden over het nieuwe bibliotheeksysteem. Staat jouw vraag er niet bij neem dan contact op met BiblioPlus. Dit kan via info@biblioplus.nl of telefonisch via 0485 - 583 500.
Kan ik gebruik blijven maken van Mijn Menu?
Mijn Menu is per 19 maart vervangen door Mijn account. Dit is jouw persoonlijke bibliotheekomgeving waar je al je bibliotheekzaken kunt beheren. Meer over Mijn account lees je hier .
Hoe log ik in op Mijn account?
Log in met je lenersnummer. Dus niet met je e-mailadres of een gebruikersnaam die je zelf hebt aangemaakt in het verleden.Je lenersnummer is het veertiencijferige nummer dat begint met 26, te vinden aan de rechterzijde op de bibliotheekpas. Vul dat nummer in zonder spaties.Gebruik als wachtwoord de viercijferige combinatie van je geboortedatum. De maand en het jaar waarin je geboren bent MMJJ. Voorbeeld: wanneer je geboren bent op 11 juni 1970 is het wachtwoord 0670.
We vragen je om na de eerste keer inloggen een sterker wachtwoord aan te maken dat bestaat uit minstens 6 karakters en minimaal één cijfer.
Is er een nieuwe Bibliotheek app?
De huidige app ‘Bibliotheek Wise’ is vanaf 14 maart 2020 niet meer te gebruiken. Deze app is vervangen door een nieuwe app genaamd ‘eBieb’. Met deze handige app regel je snel en gemakkelijk al je bibliotheekzaken op je smartphone of tablet! Je hebt als lid van de Bibliotheek altijd en overal toegang tot onze online catalogus. Ook kun je eenvoudig materialen verlengen en reserveren, verlanglijstjes beheren en nieuwe aanwinsten bekijken! De app bevat ook een overzicht van alle activiteiten van BiblioPlus en een optie om direct online kaartjes te reserveren.
De app is gratis te downloaden voor iPhone, iPad en Android-toestellen
Gaat mijn leenhistorie en favorietenlijst mee naar het nieuwe systeem?
Nee, je leenhistorie en favorieten gaan helaas niet mee. Wil je deze graag bewaren? Doe dit vóór 14 maart 2020. Dat kan heel gemakkelijk. Log in bij Mijn Menu en ga naar ‘eerder geleende titels’ of ‘mijn verlanglijst’. Klik rechtsboven op ‘Gehele lijst printen’. Je kunt hier twee opties kiezen: compact (alleen de auteur en titel), of uitgebreid (met de cover en omschrijving van het boek erbij). Zodra je een keuze hebt gemaakt, kun je het bestand naar een printer sturen, of opslaan als PDF. Bij het opslaan als PDF opent automatisch een scherm waar je kunt kiezen waar je het bestand op wilt slaan. Lukt het niet? Kom dan naar de bibliotheek, we helpen je graag.
Ik ontvang 1x per maand de nieuwste aanwinsten van de Bibliotheek per e-mail, blijf ik deze ontvangen?
Deze service wordt helaas (nog) niet aangeboden in het systeem. Vanaf april zul je deze e-mails dus niet meer ontvangen. Je kunt natuurlijk wel zelf de nieuwste aanwinsten bekijken in de catalogus.
Kan ik e-books en luisterboeken blijven lenen?
Als je al een inlog hebt voor de Online Bibliotheek kun je e-books en luisterboeken blijven lenen. Heb je nog geen account? Dan kun je met je lenerspas een account aanmaken bij de online Bibliotheek.
Hoe log ik in bij de Online Bibliotheek om e-books te lenen?
Alle inlogaccounts vanuit het nieuwe systeem zijn opnieuw gesynchroniseerd met de Online Bibliotheek.Ben je gewend om in te loggen bij de online Bibliotheek met je e-mailadres en wachtwoord? Dan kun je dit gewoon blijven doen.
Als je gewend bent om in te loggen met je lenersnummer en wachtwoord. Dan is dat wachtwoord niet meer actief. Log dan in met je lenersnummer en pincode (mmjj).
Heb je inmiddels al een keer ingelogd in de nieuwe ‘Mijn account’ omgeving van BiblioPlus en jouw wachtwoord aangepast? Dan kun je met dit wachtwoord ook inloggen bij de online Bibliotheek.
Let op! Dit wachtwoord is de volgende dag pas actief bij de online Bibliotheek.
Waar vind ik de nieuwe collectie themapagina's?
We hebben nieuwe themapagina's waar de collectie overzichtelijk is ingedeeld in diverse onderwerpen. Hier kun je lekker inspiratie opdoen. De materialen kun je meteen reserveren of downloaden in het geval van e-books of luisterboeken.
Bekijk de themapagina's >>
Landelijk lenen tijdelijk niet beschikbaar
Het landelijk leenverkeer is tijdelijk stopgzet in verband met de Corona-maatregelen.
Ik ontvang 1x per maand de nieuwste aanwinsten van de Bibliotheek per e-mail, blijf ik deze ontvangen?
Deze service wordt helaas (nog) niet aangeboden in het systeem. Vanaf april zul je deze e-mails dus niet meer ontvangen. Je kunt natuurlijk wel zelf de nieuwste aanwinsten bekijken in de catalogus.
Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van nieuws van de bibliotheek. Kan dat?
Ja, dat kan. Op deze website kunt u zich aanmelden voor de maandelijkse nieuwsbrief van BiblioPlus. Wanneer je hier jouw gegevens invult, krijg je onze nieuwsbrief per e-mail toegestuurd. Ook als je geen lid bent kunt je van deze service gebruik maken.