Toolkit Campagne Durf erover te praten
Met de campagne ‘Durf erover te praten’ gaat de Bibliotheek de strijd aan tegen laaggeletterdheid. De campagne bestaat uit on- en offline promotiemateriaal, een radio en tv-campagne en een lettersoepcampagne. Met deze straatcampagne ‘Lees smakelijk’ gaan we onder andere bij supermarkten het gesprek aan. Het doel van de campagne is om het netwerk rondom laaggeletterden (vrienden en familie) te activeren. Zij kunnen iemand over de drempel halen en het taboe doorbreken.
We delen de campagne graag met andere Bibliotheken. Wil je gebruikmaken van deze campagnematerialen, dan kun je deze downloaden of verder op maat laten maken. We ontvangen graag even een seintje als een Bibliotheek de campagne overneemt.
De materialen zijn ontwikkeld door reclamebureau Maek in opdracht van BiblioPlus. Eventuele aanpassingen kunnen zij verzorgen. Neem gerust contact met ze op.
Wil je meer weten over hoe we de middelen inzetten of hierover even sparren? Neem dan contact op met BiblioPlus via 0485 - 583 500 of mail naar taalhuis@biblioplus.nl.
Projectleider is Carin Hoppenbrouwers.
Campagne materialen lettersoepcampagne
- Beachflag (staat niet op bovenstaande foto)
- XL-banier 'Durf erover te praten' (120 cm breed)
- Banier 'Lees Smakelijk' (80 cm breed)
- Balie (3-delig)
- Soepbekers
- Boekenkrukjes (te bestellen via Kartonwinkel.nl)
- Polo-shirts
- Lettervermicelli
Briefing lettersoepcampagne (word-document)
Video: Bijsluiter lezen?
Video: Voorlezen?
Video: WhatsApp berichten lezen?
Video: Formulieren beter begrijpen?
Video: schoonmaak instructies lezen?
Video: Post lezen?
Radiospotjes (WAV-bestanden)
De materialen zijn ontwikkeld door reclamebureau Maek in opdracht van BiblioPlus. Eventuele aanpassingen kunnen verzorgd worden door Maek.